Accès des membres | Trouver un Groupe | English

Bienvenue à Scouts Canada

Join Scouts Canada

Scouts Canada est l’organisation jeunesse la plus importante au pays. Depuis ses débuts il y a plus de 100 ans, l’organisation a fait découvrir à plus de 17 millions de jeunes Canadiens un monde d’aventures, de plein air et d’amitiés.

Les scouts vivent des aventures amusantes et des expériences uniques. Tout au long de leur parcours, ils deviennent des personnes débrouillardes, confiantes et polyvalentes, bien préparées à la réussite.

Le scoutisme t’offre tout un monde où il t’est possible de faire ressortir le meilleur de toi-même et des autres. Nous travaillons constamment à l’élaboration de programmes de grande qualité. Nos programmes sont offerts toute l’année et proposent aux jeunes des aventures dont ils se souviendront toute leur vie.

Quoi de neuf?

04/07/2018 - 8:30am - 10:30am
  • Are you engaging your Beaver Scouts to help create their program?

• Do you know how your White Tail Council is to Operate?

04/07/2018 - 12:30pm - 2:00pm
  • Are you engaging your Cub Scouts to help create their program?
  • Do you want the opportunity  to  meet other Scouters and Howlers and share ideas?

WHEN:  April 7, 2018

03/23/2018 - 6:00pm - 03/25/2018 - 10:00am

The 1st Rivorton Rovers are excited to be hosting Orion this year! The camp will be from 7:00pm on March 23, 2018 to 11:00am on March 25, 2018 at the Greer Creek Youth Camp outside of Fredericton, NB.

Nouvelles

NB Council is in the process of developing a Volunteer Development Network (Formerly known as “Training Network”). We are looking for one YOUTH member and one ADULT member from each of the areas within NB Council to serve on the network. As part of the NBVDN, members will be engaged in the development of our volunteers throughout New Brunswick. During the development of this network within NB Council, members will be asked to:             a.) Participate in monthly NBVDN calls Plus »
It is our sincere pleasure to announce the appointment of Emma Daamen as the Area Youth Commissioner for Rivorton Area, effective immediately. Emma is currently a member of the 1st Nashwaaksis Troop as a Scout. She’s been involved with Scouting for around three years. Scouting is one of her passions, and she hopes that she will be able to continue on her path of Scouting for many years to come. Plus »
On behalf of the Council Key 3, we're pleased to announce the appointment of John Rankin as Interim Fundy East Area Commissioner for New Brunswick Council – Scouts Canada.    Plus »
On behalf of the Council Key Three, we're pleased to announce the appointment of Jason Plourde as the Miramichi Area Commissioner for New Brunswick Council – Scouts Canada.    Plus »

Scouts Canada, l’organisation jeunesse la plus importante au pays, offre des programmes stimulants pour les garçons et les filles âgés de 5 à 26 ans dans des milliers de groupes répartis dans la plupart des villes du Canada.

S'inscrire aux Scouts Bénévoles Faire un don Mises à jour par courriel

Poursuis ta route. Deviens scout! Scouts.ca/getscouting
Dites merci aujourd'hui à un bénévole extraordinaire! Scouts.ca/merci
Moot Canada 2013